2016. április 26., kedd

Hogyan lettem meseíró?

I.részlet



Hogyan lettem meseíró?

Hosszú történet, nem is nagyon emlékszem a kezdetekre.
Gyermekkori  emlékeimet megosztottam már az Anyám öröksége című írásomban.
Aztán a későbbiekről azt  tudom, hogy az általános iskolában, gimnáziumban ment a magyar nyelv és irodalom, fogalmazások jól sikerültek, de kb. ennyiben maradtunk.
Amikor kicsiny gyermekeimnek sok-sok verset, mesét kellett - nem kellett, nem muszájból csináltam- felolvasnom esténként, még akkor sem jutott eszembe, hogy én??? Ilyet???
Pontosabban Weöres Sándor verseit olvasva, sokszor gondoltam arra, hogy ezt hogy? Milyen tehetség kell, milyen ügyesség, milyen zsenialitás???
És még rajta kívül is volt néhány író, költő, akit én is kifejezetten szerettem olvasni a versei, meséi miatt.
Az első írásom 2000-2001 körül készült. Egy kiskutyáról szól, az ő első pár hónapjának a naplószerű leírása. Szóval én voltam a kicsi aranyszínű spániel kutyus.
Ő a mi első kutyánk volt, és az első néhány együtt töltött hónapot örökítettem meg a történetben.
Ezt a történetet aztán otthon kinyomtattam és elajándékoztam néhány barátomnak és a családomnak.
Ezzel körülbelül párhuzamosan készült egy másik írás.
Már élethelyzet, más szereplők, más stílus. Erről majd legközelebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése